logo

מהו תהליך של מיון פסולת

מיון פסולתבעולם המתמודד עם ההשלכות של הסלמה בייצור פסולת, קשה שלא להכיר בחשיבותם של תהליכי המחזור כאחד מעמודי התווך בשמירה על הסביבה וטיפוח קיימות. מיון פסולת הוא אחד השלבים הראשוניים בתהליך שלם של מחזור ושימור משאבים, כשבאמצעות הפרדת חומרים ניתן לשחזר ולמחזר משאבים יקרי ערך כגון פלסטיק, זכוכית ומתכות. זהו תהליך בו הפסולת ממוינת לקטגוריות, לפי חומר או יכולת מחזור.

מה החשיבות של מיון פסולת?

תתארו לכם השלכה בלתי מבוקרת של פסולת מעורבת, מכל הבא ליד, באתרי הטמנה. קשה שלא לחשוב על הנזק לסביבה שנגרם מכך. הפרדת הפסולת ממתנת את ההשפעה הזו על-ידי הסטת חומרים מזיקים מלחלחל לקרקע והפחתת שחרור כימיקלים מזיקים וגזים רעילים לאוויר.
לאחר המיון מועברת הפסולת למחזור. על החשיבות של מחזור לטובת בריאות הסביבה אין צורך להכביר במילים. פסולת ממוינת ומופרדת מעלה את איכות המחזור ומפחיתה זיהומים ושימוש חוזר בחומר מפחית את הייצור ואת הזיהום הסביבתי. ככל שיותר פסולת ממוינת כך יותר חומרים ממוחזרים ואינם מוטמנים באדמה כפסולת מעורבת.
פסולת ממוינת לפי חומר ולפי יכולת המחזור. תהליך המחזור יעיל יותר ככל שהמיון נעשה בצורה טובה יותר. קטגוריות נפוצות כוללות חומרים הניתנים למחזור כגון נייר, פלסטיק, זכוכית ומתכות, עץ, גרוטאות, פסולת אורגנית, פסולת מסוכנת ומוצרים שאינם ניתנים למחזור.

כיצד מתבצע תהליך הפרדת פסולת?

עיריות ורשויות לטיפול בפסולת ממלאות תפקיד מרכזי באיסוף הפסולת ומיונה. פחים או מכולות מסופקים עבור סוגים שונים של פסולת, כך שתהליך המיון מתחיל כבר בשלב הפסולת הביתית. לאחר האיסוף, גם אם מדובר בפסולת מעורבת, הפסולת מועברת לאתר קליטה שם מתבצע מיון פסולת, הטמנה ומחזור פסולת מסוגים שונים בעזרת כלים חדישים וייחודיים המתמחים בטיפול בסוגי פסולת שונים.
הפרדת פסולת במקום בו היא נוצרת מקטינה את הכמות הנשלחת להטמנה. חברות המתמחות במיון פסולת במקור, כלומר בבית, מספקות ומציבות את המיכלים הייעודיים ומפנות אותם למטרות מחזור. לצורך הזמנת מיכלים למטרות מיון פסולת במקור, איסוף, פינוי וסילוק, אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת חן המקום.

השירותים שלנו

תפריט נגישות