logo

החשיבות של איסוף גזם

איסוף גזם גזם זוהי פסולת צמחית ופסולת גינה הכוללות עלים שנשרו או ענפים שנפלו וכמובן עצים שנגזמו כחלק מהטיפול בהם. על פינוי הגזם אחראית העירייה או הרשות המקומית והוא חלק מתחזוקת העיר ושמירה על ניקיונה. מכיוון שלאנשים פרטיים אין יכולת לשנע סוג כזה של פסולת, העירייה מעסיקה קבלנים שיש להם את כל הציוד הדרוש לבצע את הפינוי. איסוף גזם נעשה בימים קבועים ותושבי העיר מכוונים את עבודת הגננות ואת הוצאת הפסולת בהתאם לימים אלו.

איך מתנהל איסוף גזם?

בעלי גינות וחצרות מתחזקים את סביבתם וכך גם מחלקת הגינון ברשויות מקומיות. כדי לשמור על ניקיון ותחזוקה נאותה, מתבצע פינוי גזם. כשגזם אינו מטופל כראוי הוא עלול להוות מפגע סביבתי וללכלך.

עיריות ורשויות מקומיות מפרסמות באתריהן את כול הנהלים הנוגעים לפינוי גזם, ובראש ובראשונה את הימים בהם מותר להוציאו לשם איסוף.

פינוי גזם אינו כולל פינוי של פסולת בנין וזכוכיות גדולות כגון מראות, אך כן יש אפשרות באותה הזדמנות להוציא מכשירי חשמל שמבקשים לזרוק, רהיטים וחפצים שונים מהבית.

בערב יום הפינוי מוציאים את הגזם ושמים אותו על שפת המדרכה, כדי לאפשר גישה קלה למשאית הפינוי. אסור לשים את הגזם ליד גדרות ומעקות בטיחות ולא בתוך ערוגות.

בגלל השימוש במנוף בעת הפינוי, אין לשים את הגזם ליד עמודי חשמל, עמודי תמרור וגינות ציבוריות. הגזם צריך להיות מונח כך שלא יהווה הפרעה למרחב הציבורי, להולכים ולנוסעים. גזם בתפזורת כגון עלים, יש לשים בשקיות ניילון קשורות. קרטונים יש לשטח.

החשיבות של פינוי גזם מקצועי

איסוף גזם חייב להיעשות באמצעות ציוד מקצועי ובבטיחות מרבית. גזם נאסף על-ידי משאיות רכינה עם מנוף מיוחד, לפי ימי הפינוי והחלוקה לאזורי העיר. במקרה של כמות גזם גדולה משתמשים במשאיות דחיסה. הצוות חייב להיות מיומן ולהכיר היטב את התחום.

כדי לפנות גזם בצורה מקצועית מומלץ לפנות לחברה בעלת ניסיון, שמגיעה מהתחום ומכירה אותו. חברת חן המקום מתמחה בתחום של איסוף גזם ומספקת שירות מקצועי באמצעות ציוד חדשי וצוות מיומן.

שמירה על סביבה נעימה ויפה באמצעות איסוף גזם

דמיינו עולם בלי צמחיה. הוא היה מן הסתם אפור וקודר. צמחיה זה דבר נפלא, היא מוסיפה צבע לחיינו, היא מרגיעה, היא טובה לנפש כפי שהוכח מחקרית וטובה למערכת האקולוגית. אבל מה קורה כאשר היא משתלטת על המרחב הציבורי ומפריעה לעוברים ושבים? נצטרך לגזום אותה ולעסוק גם באיסוף גזם.

סיבות נוספות לגיזום צמחיה ואיסוף גזם

לצמחיה, כמו לכל דבר בטבע, יש מחזור חיים משלה, ענפים מתייבשים עלולים לסכן את הענפים האחרים והם נצרכים לגיזום. עלים מתייבשים, נושרים מהעץ ואנחנו נדרשים לאסוף אותם. גיזום יעשה לפעמים כדי להשביח את העץ או לעצב אותו אסתטית. עצים גזומים זה סוג של ריענון והתחדשות, קצת כמו לחזור מהמספרה. אחרי שגזמנו את הצמחייה היא שוב מהווה מפגע לעוברים ושבים, אם היא תישאר במצב זה יותר מדי זמן היא גם תרקיב בסופו של דבר. איסוף גזם היא פעולה מתבקשת כי הצמחייה היא כבר לא הדבר היפה הזה שפרח מול עינינו מול חלון הבית. עכשיו צריך לפנות אותה מן הדרך.

איך נפנה את הגזם מן הדרך?

הגזם לא יפנה את עצמו בעצמו כמובן, וגם אתם תתקשו לעשות זאת. אי אפשר פשוט להשליך אותו אל פח האשפה ולא רק בגלל הנפח שלו, שיכול להיות גדול מאוד לפעמים, אלא כי דרך הטיפול באשפה כזאת שונה. ותראו איזה קסם, הדבר ה"לכאורה" מת הזה, שתיכף ילך וירקיב, יכול להפוך, בעזרת טיפול מתאים, לחומר דישון שיסייע בהפרחתם של חיי צומח חדשים.

הפעולה של פינוי הגזם מופקדת בידיהן של חברות המתמחות בכך. פינוי גזם מצריך ציוד מתאים, כמו למשל מנוף שירים את הגזם, משאית שתקלוט אותו אל תוכה והעברתו למקום ייעודי העוסק בטיפול בפסולת מסוג זה.

לסיכום

צמחיה היא דבר נהדר כל עוד היא מיפה את הסביבה ומוסיפה נופך, אך לעיתים היא מתייבשת ואנחנו נאלצים לגזום אותה. כשהיא מונחת בצידי הדרך היא מהווה מטרד, ועל כן צריך לאסוף אותה באמצעות חברות העוסקות באיסוף גזם, כמו למשל חברת "חן המקום" המתמחה בפינוי ואיסוף גזם. אתם מוזמנים לפנות לחן המקום, ולקבוע מועד לפינוי הגזם.

השירותים שלנו

תפריט נגישות